Results 1 to 7 of 7

Thread: Asus WL-500GP + Lacie 500GB externe HD

  1. #1

    Question Asus WL-500GP + Lacie 500GB externe HD

    Hoi hoi

    Ik heb onlangs een Lacie externe HD van 500GB (f.a.porsche design) gekocht om aan m'n asus WL-500gp router te hangen.
    - Ik gebruik windows xp prof.
    - heb op de router de 1.9.7.5 firmware staan.

    Ik heb de hd eerst ntfs geformatteerd en toen op de router aangesloten.
    Bij de shared nodes list wil ik mappen toevoegen.
    Ik klik op add en krijg de popup. Ik klik op /part0 en vul een mapnaam in bij add folder. Dan klik ik op add maar er gebeurt niks (behalve dat het popup venster verdwijnt)

    Ik heb de schijf ook aan de pc gehangen, hij verschijnt dan in verkenner als een harddisk drive. Alles werkt, heb testmappen erop gezet.
    Als ik hem dan weer aan de router hang dan zie ik geen enkele map erop staan behalve dan /part0 en in /part0 system volume information.

    Kan iemand mij helpen om wel folders te delen via deze schijf, of werkt lacie 500GB niet op de WL-500gp?

    Alvast bedankt..
    Groetjes
    Spannow

  2. #2
    Hoi,

    De asus ondersteunt alleen FAT32 of ext2/ext3 (linux) partities.
    NTFS wordt niet herkend.

    succes.

  3. #3

    Thumbs up

    Dus dat betekend dat ik via bijvoorbeeld download master geen bestanden van boven de 4 gig kan downloaden of via de verkenner erop kan zetten, want ext2/ext3 is waarschijnlijk niet compitable met windowsxp?

    Hoe werkt het dan via de oleg firmware. Kun je dan wel vanaf windows xp bestanden lezen en schrijven ook al is dan de hdd ext2/ext3 geformatteerd?
    Of moet je pc dan ook linux based os gebruiken?

    Ik heb momenteel de schijf in FAT32 geformatteerd en het werkt nu inderdaad, mijn dank daarvoor alvast.

  4. #4
    Hoi,


    Als je de schijf als ext2/ext3 formateerd zal deze niet direct te gebruiken zijn in windows wanneer je deze direct aan je pc aansluit.

    Echter,

    Wanneer je samba op je router installeert (wel de oleg firmware erop dan)
    Dan is je asus als een netwerk client benaderbaar waardoor je 'shares' op je schijf kunt open zetten voor je windows pc. Het maakt dan niet uit dat de schijf ext2/3 geformateerd is. Het is dan een netwerklocatie.

    Je sluit de schijf dan niet meer direct aan op je pc maar zet de bestanden via het netwerk over.

  5. #5
    Je kunt ook in de standaard firmware samba activeren.

    Als je de oleg firmware er op zet kun je via een webbased interface torrents toevoegen en verwijderen.
    Je kunt een http-php-mysql server draaien.
    Je kunt er een vpn mee opzetten je kunt downloaden van usenet en nog een aantal dingen die je met de standaard firmware niet kunt.

  6. #6
    Je kunt ook in de standaard firmware samba activeren.
    Hoe kan ik dit doen?
    Kan het niet vinden in het formum?

    alvast bedankt

  7. #7
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Boxmeer, The Netherlands
    Posts
    14
    Samba zit in het setup-menu van de standaard firmware. Alleen werkt die niet goed met een schijf die onder Windows (Vista) als Ext3 is ingedeeld met Partition Magic of Acronis Disk Director.

    Ik kan het weten. Ik heb er zelf dagen mee geworsteld. De enige oplossing bleek de Oleg firmare installeren en dan de tutorials op het Asusforum volgen om de schijf via telnet te partitioneren / formatteren en dan Samba 2 te installeren.

    Overigens kun je proberen om de Oleg firmware te installeren, de schijf in te delen en dan weer terug te gaan naar de originele firmware, voor het geval je daaraan verknocht bent.

Similar Threads

  1. WL-500gP and Asus support experience
    By Blezi in forum WL-500gP Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 03-12-2006, 12:59
  2. PPTP-соединение работает медленно (Asus WL 500gP)
    By slamxai in forum Russian Discussion - РУССКИЙ (RU)
    Replies: 2
    Last Post: 29-11-2006, 20:44
  3. Replies: 3
    Last Post: 13-01-2006, 19:09

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •