Results 1 to 3 of 3

Thread: USB harddisk, user beheer werkt niet?

  1. #1
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Boxmeer, The Netherlands
    Posts
    14

    USB harddisk, user beheer werkt niet?

    Enkele dagen ben ik nou in het bezit van een WL-500gP en een externe harddisk van 500GB. Die heb ik in drie Ext2-partities verdeeld vanaf een Vista-pc met Acronis Disk Suite; met ext2ifs heb ik vervolgens mappen gemaakt. Ik ben namelijk bijna linux-analfabeet en pogingen om de disk in te delen met Gparted en Knoppix liepen op niets uit.

    Probleem nu is dat alle mappen read-only zijn en als ik in vista de eigenschappen verander wordt dat niet fysiek uitgevoerd.

    Als ik via de standaard WL-applicatie een map aanmaak, kan ik daar wel in schrijven. De map is dan publiek toegankelijk en ik zou ook gebruikersbeheer willen gebruiken.

    Maar als ik de Shared Nodes List invul en users opgeef, lukt het me niet om in te loggen. Bijvoorbeeld: ik maak een user admin, password admin. Ik benader de schijf via Netwerk (in Vista op mijn laptop) en krijg een inlogscherm. Ik vul in: user admin, password admin. Vervolgens verschijnt een schermpje waarin de gebruikersnaam is veranderd in Laptop/admin en de mededeling staat dat ik niet kan inloggen. Voor de zekerheid heb ik ook enkele andere gebruikersnamen geprobeerd die standaard op mijn laptop niet voorkomen, echter met hetzelfde resultaat. Wat zou dat kunnen zijn?

    N.b. veel van de newbies-tutorials die ik op internet tegenkom gaan al uit van een simpele basis: dat je met telnet of zo op je router kunt inloggen en dan unix commando's kunt geven. Toen ik deze router kocht had ik geen idee dat dit mogelijk was en ook de manual meldt er niets van. De manual is sowieso veel te beknopt. En trouwens, telnet 198.168.1.1 werkt bij mij niet (kan niet verbinden).

  2. #2
    (waarschijnlijk zul je op de mappen die je het aangemaakt een chmod commando moeten toepassen zodat een user-schrijfrechten krijgt.)

    Heb je trouwens een andere firmware (oleg bv. geinstalleerd?) ik weet namelijk niet of het mogelijk is om in de standaard firmware te telnetten en daar instellingen te maken.

    Welke poort heb je gebruikt om op te telnetten?
    bij mij zit'ie op poort 23 i.p.v. 22 (wat volgens mij standaard is)



    mvg,

    Raas

  3. #3
    Join Date
    Aug 2007
    Location
    Boxmeer, The Netherlands
    Posts
    14
    Chmod, dacht ik ook al, maar dat moet ik dus weer via Knoppix doen.

    Telnet: poort 23. Maar ik vermoed inderdaad dat de standaard firmware dat niet ondersteunt.

    ftp wel. Met ftp://198.168.1.1 kom ik op de eerste partitie terecht maar kan ik van daaruit weer niet verder. Wat onhandig is want ik heb mijn disk als volgt ingedeeld:

    1GB ext2 voor (toekomstige) programma's
    460 GB (ongeveer) ext2 voor data
    1 GB Linux swap

    M.a.w. ik kom met ftp niet op de datapartitie. Denk dat ik hem maar nog eens ga leegmaken...

Similar Threads

  1. linuxrc bug? - WL-500g not booting from usb drive with hub
    By daniel632 in forum WL-500g Custom Development
    Replies: 5
    Last Post: 14-03-2012, 15:28
  2. Unstable boot from USB
    By Tamadite in forum WL-500g Q&A
    Replies: 6
    Last Post: 20-08-2008, 15:19
  3. USB stick doet het niet meer na update Oleg/WL500g deluxe
    By joben in forum Dutch Discussion - Nederlands
    Replies: 3
    Last Post: 12-02-2007, 06:58
  4. WL500g 2 USB Drucker und ein LPT
    By Trebron in forum German Discussion - Deutsch (DE)
    Replies: 1
    Last Post: 27-01-2006, 23:48
  5. Wl500g > 2 USB and 1 LPT Printer
    By Trebron in forum WL-500g Q&A
    Replies: 0
    Last Post: 27-01-2006, 22:17

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •