PDA

Bekijk de volledige versie : WL500g en python

Neusje
30-05-2007, 07:00
Hallo allemaal,

Ik ben vrij nieuw met het fenomeen dat ik mijn WL500g kan aanpassen aan mijn wensen met behulp van de Oleg Firmware en dat terwijl ik het ding (heb er 2 van) toch al ruim twee jaar in huis heb. Maar goed nu het volgende.

Ik heb op mijn WL500g een USB-stick aangesloten van 512MB. Ik heb de disc gemount in linux, zoals beschreven in ipkg package system Tutorial (http://www.macsat.com/). Ik ipkg geinstalleerd.

Nu wil ik pyhton gaan installeren (ipkg install python) en dat wil niet lukken, ten minste zo lijkt het. Zodra de install start krijg ik de melding dat hij gaat downloaden en blijft vervolgens hangen en doet niets meer. Ik kan nog wel gebruik maken van mijn internetverbinding maar om in de router (zowel webinterface als linux-prompt) te komen moet ik deze opnieuw opstarten.

Iemand een idee waar het mis gaat?

DrChair
30-05-2007, 16:30
Python is een redelijk groot pakket -> zonder swapfile loopt je geheugen vol, waardoor de router vastloopt.

Met de volgende commando's maak je een swapfile van 128 MB aan:

dd if=/dev/zero of=/opt/swapfile bs=1M count=128
mkswap /opt/swapfile

Met het volgende commando activeer je de swapfile:
(Na een reboot is ie weer uit. Verder is voor langere tijd swappen op een usb-stick slecht voor die usb-stick)

swapon /opt/swapfile

Neusje
31-05-2007, 10:54
Python is een redelijk groot pakket -> zonder swapfile loopt je geheugen vol, waardoor de router vastloopt.

Is de swapfile alleen nodig voor installatie of ook om python te draaien?

Na een reboot is ie weer uit. Verder is voor langere tijd swappen op een usb-stick slecht voor die usb-stick

Het is ook niet mijn bedoeling op een USB stick te blijven werken, maar wil eerst eens gaan kijken of het een beetje te doen is... Met name de installatie van een webserver (met php) en SABNZBD spreken mij aan... Eerst even kijken en als het werkt een externe HD er aan hangen...

Bedankt voor de hulp ik ga het proberen.....