PDA

Bekijk de volledige versie : [WL-500G] Instellingen Demon internet



hollie
16-01-2006, 09:49
Dag,

Ik heb deze router als vervanging aangeschaft voor een oud beestje wat ik nog had staan. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om mijn inet verbinding met Demon aan de praat te krijgen.
Ik gebruik een Zyxel 600 modem in bridge functie. Alles is momenteel nog via een draadje. De nieuwste firmware van Oleg staat momenteel op de Asus.
Kan iemand mij helpen met de instellingen?

hollie
18-01-2006, 07:46
Is er niemand die mij hier bij kan helpen?

psychonetics
25-01-2006, 18:27
Ik weet niet hoe het zit met een bridge functie, maar mijn setup ziet er zo uit:

standaard modem van Demon (oranje kastje) -> WL-500g -> andere pc's. Standaard setup dus.

Mijn instellingen zijn vrij simpel:
Internet Connection Type: Cable Modem or other connection type that gets IP automatically

Account:
username & password invullen (dat is niet nodig waarschijnlijk?)

IP en DNS automatisch verkrijgen.

Ik weet niet of het de goeie instellingen zijn, maar het werkt wel ;)

Je zou ook nog hier (http://www.demon.nl/support/) kunnen kijken. Wellicht onder DSL Verbinding (DSL Express), Meest voorkomende problemen.

Succes ermee :)

VidJa
30-01-2006, 09:47
Hoi Hollie,

ikheb zelf problemen met DHCP bij Demon. Via de WL500g duurt het soms een half uur totdat ik een lease krijg. Met de PC direkt op de modem werkt het wel. Mijn oplossing is simpel. Gewoon de lease gegevens overnemen en statisch invullen. (mag eigenlijk niet van Demon, maar nog nooit problemen mee gehad.) Wel de 10 mbit half duplex kiezen voor de wan verbinding.

Styno
30-01-2006, 13:46
Wanneer je de ADSL modem in bridge hebt staan stel je de Asus router in als DHCP client. Verder hoef je aan die kant niks te configureren. Wel moet je op de MAC adres pagina bij Demon nog de Asus router aanmelden (of het mac adres van je PC clonen in de router instellingen).

Zo heeft het bij mij 2.5 jaar perfect gewerkt.

Offtopic: Ben nu over naar Wanadoo en wens weer terug te zijn bij Demon :mad:

hollie
28-02-2006, 13:33
Wel de 10 mbit half duplex kiezen voor de wan verbinding.

Dat deed het hem! Thanx