PDA

Bekijk de volledige versie : Kopiëren WinXP->Samba stopt met melding 'tegen schrijven beveiligd'



Laurian
01-01-2006, 19:04
Mijn ASUS WL500g Deluxe wil ik als backup en centrale fileserver gebruiken. Hiertoe heb ik een script die periodiek alle bestanden (bijvoorbeeld foto's) naar een centrale plek kopiëert.

Via de tutorials ben ik erin geslaagd om met Oleg's firmware 1.9.2.7-6 b vanuit WinXP de ASUS fileserver te benaderen. De gekoppelde USB-HDD (300Gb) heb ik met ext3 geformatteerd.

Als ik nu echter een aantal foto's ga overzetten, gaat dat een tijdje goed, totdat ik ongeveer 1 Gb aan foto's heb overgezet. Dan verschijnt de foutmelding dat de diskette tegen schrijven beveiligd is.

Ik ben geen goede linux kenner, maar heb wel kunnen waarnemen dat het volume eerst R/W gemount was (want een aantal files staat erop), en dat hij opeens 'read-only' gemount is als deze fout is opgetreden. Na een herstart van de ASUS-WL500g deluxe gaat het weer goed, totdat ik weer een aantal bestanden (1Gb?) heb gekopieerd?

Wat moet ik doen? Samba anders instellen? Als ext2 formatteren? een FAT32 partitie maken? Het vreemde is dat het voor een aantal bestanden werkt en dan opeens niet. Het lijkt dus niet echt een configuratiescherm, maar een instelling of bug. Iemand een idee?

bobbie
02-01-2006, 19:08
Met dit tooltje heb ik geen last om backups te maken
http://www.cobian.se/
maar volgens mij kan samba maar een bepaalde bestandsgroote aan
effe zoeken in bepaalde topics
er staat veel op het forum

Laurian
02-01-2006, 19:18
Bedankt voor de reactie. Ik heb gezocht in het forum, maar daar wordt telkens melding gemaakt van een probleem bij kopiëren van grote bestanden. Ik heb echter allemaal foto's van 2-4MB, die pas na een tijdje een foutmelding geven. En het liefst gebruik ik zoveel mogelijk standaard software. Ik vind gewoon dat het moet kunnen werken via Samba.

Ibby
02-01-2006, 19:41
Is je verbinding constant, of heb je misschien op dat moment ook geen verbinding?

Ik heb ik één keer 211 GB over gezet!
Duurde wel twee dagen of zo :(

Laurian
02-01-2006, 19:45
De verbinding is constant.