PDA

Bekijk de volledige versie : wie helpt mij met beveiliging wl 500g?



Reb
06-12-2005, 19:13
In mijn beeldschrem van mijn laptop, Asus L3500H , krijg ik bij het opstarten de mededeling: "Open power policy file error." Hoe kan ik deze error oplossen? Heeft iemand een oplossing?

Reb
06-12-2005, 19:14
Ik ben bezig mijn router te beveiligen zodat anderen niet op mijn router kunnen komen en niet via mijn router kunnen internetten. Wie kan mij op een heldere manier uitleggen hoe ik dat het beste kan doen. Ik heb dus internet(wireless) en er zit een 'vaste' computer aan. Moet ik het via interface doen of optie firewall of nat-settings. Ik ben maar een computer gebruiker en heb ook dat niveau. Wie kan mij, ik zou haast zeggen op kinderlijke wijze, uitleggen hoe ik mijn router kan beveiligen.[/QUOTE]

Ibby
06-12-2005, 20:42
Open Internet Explorer.

tik in de url: http://192.168.1.1/
Inlog router: admin
Pass router: admin

Klik in het menu wat je krijgt links op Wireless.
Bij Web Encryption klik je naar WEB-128bits
Bij Passphrase tik je een wachtwoord in.

Er wordt bij WEP key een code weergegeven.
Schrijf deze op. Deze heb je nodig om draadloos straks te verbinden.

Klik als je klaar bent onderaan op finish.

Router wordt nu opnieuw opgestart.

Laat ook je PC opnieuw opstarten. Het kan wel eens voorkomen dat je anders niet meer kan internetten.

Als je nu draadloos wil verbinden met je router vraagt windows om een password. Deze heb je dus opgeschreven en moet je nu dus in gaan voeren.

Als dit alles is gebeurt heb je een draadloos beveiligd netwerk:)

joranq
07-12-2005, 10:36
Verander voor de zekerheid ook je admin-wachtwoord en bij wireless instellingen graag nog het SSID veranderen en de optie om je id te verbergen aanvinken voor wat extra zekerheid...

Reb
08-12-2005, 16:20
Bedankt voor je advies en hulp. Alles doet het weer.



Open Internet Explorer.

tik in de url: http://192.168.1.1/
Inlog router: admin
Pass router: admin

Klik in het menu wat je krijgt links op Wireless.
Bij Web Encryption klik je naar WEB-128bits
Bij Passphrase tik je een wachtwoord in.

Er wordt bij WEP key een code weergegeven.
Schrijf deze op. Deze heb je nodig om draadloos straks te verbinden.

Klik als je klaar bent onderaan op finish.

Router wordt nu opnieuw opgestart.

Laat ook je PC opnieuw opstarten. Het kan wel eens voorkomen dat je anders niet meer kan internetten.

Als je nu draadloos wil verbinden met je router vraagt windows om een password. Deze heb je dus opgeschreven en moet je nu dus in gaan voeren.

Als dit alles is gebeurt heb je een draadloos beveiligd netwerk:)