PDA

Bekijk de volledige versie : Wl500G + WL160G = Korte uitvalmomenten



Jassy
17-11-2005, 15:22
Misschien dat ik even de topictitel moet toelichten:

Ik ben in het bezit van een gewone WL500G met de bijpassende WL160G ontvanger.

Nu heb ik met deze set een probleem.

Om de ongeveer 30 seconden valt de verbinding van het draadloos heeel eventjes weg, om daarna gewoon weer terug te komen, en weer gewoon verder te gaan.

Nu is dit onder het downloaden niet zo'n probleem, maar onder het gamen is het ontzettend irritant, omdat je dan gewoon stilstaat.

Wat heb ik al geprobeerd:

- Firmare updaten naar 1.9.5.0 --> helpt niet
- Drivers WL160G geupdate --> geen effect
- Ander AP, zelfde ontvanger --> probleem weg
- Andere ontvanger, zelfde AP --> zelfde probleem, ook wegvallen
- Wireless Service in XP uit --> geen effect

Ik concludeer hier dus uit dat het aan de ontvanger ligt.

Ik heb het zendvermogen wat omhoog gegooid, misschien dat dat het probleem was, maar helaas bood dat ook geen soelaas..

Heeft iemand wel een idee? is er misschien een (alternatieve) firmware die dit oplost, of is hij gewoon kapot.?

Dank voor jullie antwoorden :)

WindowsXP SP2 NL
WL160G
WL500G

Hebbedingetje
23-11-2005, 09:17
Ik heb ongeveer het zelfde probleem. De WL500g deluxe staat in de huiskamer en rechtdaarboven in de studeerkamer staan 2 PC's met asus wireless kaarten. Op beide PC's heb ik hetzelfde probleem. Volgens Windows is de verbinding uitstekend, maar de snelheid schommelt zeer sterk tussen de 1Mb en 11Mb. Regelmatig valt de verbinding dan ook weg.
Maar... soms heb ik een verbinding van 54Mb en is er totaal geen uitval. Het volgende heb ik al geprobeerd:

- Factory settings terugzetten --> geen effect
- Router naast PC gezet --> verbinding stabiel
- Firmware upgrade --> geen effect
- Zendvermogen verhoogd --> geen effect

Zou er iets storen in het huis of in de straat?

Wibo
30-11-2005, 20:12
Ik herken dit probleem van mijn huidige router: een BenQ AWL700. Bij mij valt elke minuut de verbinding voor ongeveer 3 seconden weg.

Ik vraag me echter af of het met de router te maken heeft.
Ik kan het namelijk voorkomen, door de WEP key uit te zetten. Probeer het maar eens.
Aangezien de AWL700 uitsluitend WEP als encryptie heeft, laat ik die uiteraard aan staan.
Ben overigens wel benieuwd, of het ook met WPA (AES) encryptie optreedt.

Groetjes,

Wibo

Ibby
30-11-2005, 21:45
En als je een ander channel kiest.

Dit heeft bij mijn alle problemen opgelost.

Standaard staat ie op auto, maar pakte bij mij altijd channel 1

Channel 11 was voor mij de beste optie!

Hebbedingetje
06-12-2005, 23:50
Auto channel uitschakelen dat is het! Bedankt! :)

Jassy
08-01-2006, 19:34
Auto channel is ie af gehaald, en staat nu op kanaal 13.. maar lost het helaas niet op ;(

Jethro
17-01-2006, 10:01
Ik las op een forum over gaming dat het instellen van de verbinding op 11 Mbit (ook al kunnen je spullen 54 Mbit aan) de problemen nog wel eens op kan lossen. Misschien een poging waard...