PDA

Bekijk de volledige versie : WL500-G wireless probleem



carl
04-07-2005, 12:57
Ik heb een WL-500G, en een notebook met ingebouwd wireless. Nu komt het vaak voor dat het notebook geen verbinding kan maken met de WL-500G. Een keer de WL-500G uit het stopcontact halen, zorgt er voor dat het notebook wel verbinding krijgt. Dit gaat soms weken aan een stuk goed, en soms kan ik de stekker eruit blijven halen. Bij draadloze netwerken zie ik de asus steeds staan, met een volledige signaalsterkte, maar soms krijg ik dus gewoon geen verbinding.

Ik gebruik firmware 1.9.4.0 en heb een chello internet aansluiting,
verder mac filtering, WPA beveiliging.

Terugbrengen naar de winkel ? of zie ik iets over het hoofd ?

Fred
04-07-2005, 16:26
Ik heb ook wel eens gehad dat ik geen verbinding kon maken met mijn laptop.
Dit gebeurde vaak als er meerdere zenders in de buurt waren. Ik heb toen in de router een vast kanaal (13) ingesteld. Sinds die tijd maakt de laptop direct verbinding.

carl
05-07-2005, 17:53
Fred bedankt, tot op heden werkt het OK met een vast kanaal. :D Ik heb ook meerdere (4) draadloze netwerken binnen het bereik van de labtop. Ik heb nu kanaal 12 in gebruik. Is er op een of andere manier te zien van welke kanalen de overige netwerken binnen bereik gebruik maken ? Zo kan je dan zelf een optimaal kanaal kiezen :)

Fred
05-07-2005, 18:19
Dat zal best wel mogelijk zijn, maar ik zou nu even niet weten hoe.
Misschien is er een echte techneut onder de forumlezers die je zou kunnen helpen? (kan ik ook wel gebruiken)
Succes

Antiloop
05-07-2005, 19:36
probeer netstumbler eens

http://www.netstumbler.com/downloads/netstumblerinstaller_0_4_0.exe

werkt niet met alle kaarten samen

carl
05-07-2005, 22:59
Wowww, Fantastisch, bedankt voor de tip, mooi programma ! :D
zie nu precies de kanaalnummers, en kan de signaalsterkte weergeven.