PDA

Bekijk de volledige versie : Kan WAN ip niet vinden



gsmrat
17-06-2005, 17:57
ik ben nu 2 dagen bezig met het proberen te laten werken van usbstick / hardisk via ftp.
nu ben ik gewend om een gewone router te gebruiken en van instellingen niet veel weet.
in de asus wat in proberen te stellen maar geen sux6.
ik vraag me 1 ding af hoe kom je aan die ftp ip nummer waar een ander mee moet inloggen bij mij.
ik kan die nergens vinden in de gebruiks aanwijzing.

kan iemand me helpen hier wat ik op volgorde op moet letten,eventueel via msn.
graag in nederlands :D

Antiloop
17-06-2005, 18:38
in het menu bij Status & Log staat je IP bij 'IP Address:' afgebeeld

gsmrat
17-06-2005, 19:55
bedankt voor je reaktie :)
het ip adres van mijn eigen netwerk ,internet waar je mee inlogt in de router die zie ik wel maar van de ftp vind ik niet.
ik vermoed dat ik nog iets moet activeren ervoor om die zichtbaar te maken in de log.
weet jij dit toevallig :confused:
net als dit kwam ik tegen in de gebruiks aanwijzing maar werd als voorbeeld gebruikt: ftp://140.113.201.1/
nu vraag ik me af wat is de mijne of hoe kom ik daar achter :rolleyes:

kwenie
17-06-2005, 20:17
Ga in web interface naar IP config --> Wan & Lan
Scroll helemaal naar beneden naar Lan IP setting en dan staat daar het IP adres wat je zoekt

gsmrat
17-06-2005, 20:28
Ga in web interface naar IP config --> Wan & Lan
Scroll helemaal naar beneden naar Lan IP setting en dan staat daar het IP adres wat je zoekt
daar staat het ip van het inloggen van de router en de subnet mask :eek:
ik zoek die ftp gegeven b.v. ftp://140.113.201.1/ en die staat daar niet :(

kwenie
17-06-2005, 20:38
Yep, en het is ook het IP adres van USB stick/HD die je via FTP wilt benaderen ... :D

kwenie
17-06-2005, 20:48
ftp ip nummer waar een ander mee moet inloggen
aha, ik geloof dat ik het nu begrijp, je wilt dat derden via internet je FTP disk ook kunnen benaderen.

Qua configuratie heb ik hier geen enkele ervaring mee maar er staan voldoende berichten in dit forum die precies over dit onderwerp gaan. Kwestie van goed zoeken en daarna je systeem configureren

Edit: En dan zijn we ook weer waar Antiloop gebleven was, het FTP adres wat men van buitenaf moet gebruiken is je WAN IP adres

gsmrat
17-06-2005, 20:54
Yep, en het is ook het IP adres van USB stick/HD die je via FTP wilt benaderen ... :D

ftp://192.168.1.1/
das de mijne maar hoorde van andere dit niet mogelijk kon zijn voor ftp,
kan er zelf wel inkijken maar andere niet :eek:
is dit nu wel goed dan en wat is er dan nog geblokkeerd dat jullie niet kunnen openenen.
er staat ook Allow Anonymous User to Login?
Allow Super User to Login?

beide staan op yes en username en pas is voor test gsmrat / gsmrat

gsmrat
17-06-2005, 21:18
ja denk toch dat het dan de wan ip moet zijn maar hoe kom je daar aan :confused:
heb het forum al door zitten lezen voor ik lid werk en kwam over linux e.d. tegen maar dat is de bedoeling niet :(
ik had toch die asus makkelijker verwacht :eek:

kwenie
17-06-2005, 21:19
Lees mijn vorige post nog even, ik had wat laat door wat je precies wilde ;)

Heb je er al aan gedacht om in je firewall een poort open te zetten voor FTP?
Anders kunnen mensen van buiten er sowieso niet bijkomen (hier zitten ook risico's aan trouwens)

gsmrat
17-06-2005, 21:22
ik heb zelf even voor teste de firewall uitgezet (wel makkelijk in het menu).
hiep ook niet.
maar dacht dat poort 21 voor de ftp was dat is in de usb menu zag :confused:

kwenie
17-06-2005, 21:52
Lees de volgende posts over FTP:
- http://wl500g.info/showthread.php?t=7
- http://wl500g.info/showthread.php?t=1252
Hiermee zou je op de goede weg moeten zijn

gsmrat
17-06-2005, 23:51
Lees de volgende posts over FTP:
- http://wl500g.info/showthread.php?t=7
- http://wl500g.info/showthread.php?t=1252
Hiermee zou je op de goede weg moeten zijn

thanks dus als ik goed begrijp zou deze link moeten werken :confused:

ftp://gsmrat:gsmrat@192.168.1.1:21

zie hem zelf wel maar moet nog even kijken of iemand anders hem ziet ;)

kwenie
18-06-2005, 09:05
thanks dus als ik goed begrijp zou deze link moeten werken :confused:

ftp://gsmrat:gsmrat@192.168.1.1:21

zie hem zelf wel maar moet nog even kijken of iemand anders hem ziet ;)
Zucht ... de IP serie 192.168.1.x behoort tot je interne netwerk! FTP storage alleen vanaf internet te benaderen m.b.v. je door ISP toegekende IP adres (= meestal gelijk aan WAN IP adres op router).

gsmrat
18-06-2005, 09:24
Zucht ... de IP serie 192.168.1.x behoort tot je interne netwerk! FTP storage alleen vanaf internet te benaderen m.b.v. je door ISP toegekende IP adres (= meestal gelijk aan WAN IP adres op router).
ja sorry dat ik niet zo slim overkom,van gsm weet ik heel veel af maar van ip's en wan's niet :(
maar dat klopt van die wan ip en die zoek ik nu juist.
gaat me om mensen van buitenaf in te laten loggen maar in de gebruiksaanwijzing van asus is daar niet over te vinden op de router staat geen sticker.
mag wel zeggen dat het een mooi kasje is maar heel slecht uitgelegd van asus
en daana moet ik nog de webcam gaan teste maar geen zin meer in voorlopig.

gsmrat
19-06-2005, 16:54
is het eigelijk mogelijk om een backup of iets van een andere gebruiker erin te zetten dat alles gelijk goed staat voor ftp e.d. :eek:
uiteraard tegen een vergoeding (doneerbedragje)
zag staan van System Setup - Setting Management
en daar kon je en bestand uploaden in je router :rolleyes:
heeft ergens ook met firewall te maken want zag dat alle poorten dicht stonden,ook 21 voor ftp :eek:
gebruik nu versie 1.9.4.0.

Antiloop
19-06-2005, 19:38
is het eigelijk mogelijk om een backup of iets van een andere gebruiker erin te zetten dat alles gelijk goed staat voor ftp e.d. :eek:
uiteraard tegen een vergoeding (doneerbedragje)
zag staan van System Setup - Setting Management
en daar kon je en bestand uploaden in je router :rolleyes:
heeft ergens ook met firewall te maken want zag dat alle poorten dicht stonden,ook 21 voor ftp :eek:
gebruik nu versie 1.9.4.0.
zoals reeds vermeld in mijn PM ligt het aan je ADSL modem, stel je deze niet in dan zal het NOOIT werken

en lees de FAQ eens, deze topictitel heeft niemand niets aan, vermeld in het kort dan is het duidelijk voor iedereen

SeverusSnape
23-06-2005, 12:51
ik ben nu 2 dagen bezig met het proberen te laten werken van usbstick / hardisk via ftp.
nu ben ik gewend om een gewone router te gebruiken en van instellingen niet veel weet.
in de asus wat in proberen te stellen maar geen sux6.
ik vraag me 1 ding af hoe kom je aan die ftp ip nummer waar een ander mee moet inloggen bij mij.
ik kan die nergens vinden in de gebruiks aanwijzing.

kan iemand me helpen hier wat ik op volgorde op moet letten,eventueel via msn.
graag in nederlands :D

*zucht*
zit dit draadje nu al een tijdje door te lezen, het makkelijkste wat je kan gaan doen. En dat kan zelfs een debiel, is om naar Mijn Ip (http://www.mijnip.nl) te gaan, daar het cijfer op schrijven ( Je WAN IP is dit ) en dan via NAT settings een port te forwarden, ik heb mijn ftp meestal aan staan, ik doe zelfs terminal services draaien, omvanuit me stage even snel in te loggen op mijn pc en eens lekker op msn te gaan...oid..backups worden hier elke week automatisch gemaakt, dus het werkt wel zeker....

btw

een vergoeding voor een backup vragen, dat is wel erg lame imho..je hoeft er niks voor te doen...alleen je upload aanbieden

Rynno
15-08-2005, 22:37
Als je dan via www.mijnip.nl je eigen ip gevonden hebt dan kun je vanaf een andere verbinding gaan testen.

Probeer het volgende:

Je IP is bv 54.124.211.52 ( op dit moment een dood ip'tje)
Je inlognaam: pieter
Je wachtwoord: isgeel
Probeer dan eens (voor de leek) in Explorer:
ftp://pieter:isgeel@54.124.211.52
Ben benieuwd.... werkt het ?
Let op, naam en paswoord zijn hoofdletter of geen hoofdletter gevoelig!

Voor de gevorderde uiteraard het bovenstaande in FireFox!
Voor de overige een FTP programma natuurlijk.