wpte
28-03-2008, 11:46
Hallo,
iedereen die firmware 1.9.2.7-9 heeft moet ff blijven lezen:p
Ik heb sinds kort deze firmware geinstalleerd, voornamelijk omdat oleg nu wel een fatsoenlijke ftp server heeft ingebouwd, die nog werkt ook nog:D
Maar steeds stuit ik tegen een bepaald probleem aan: het draadloze gedeelte.
let wel even op: oleg wil het probleem niet erkennen en vind mij maar een beetje zeuren (volgens mij:p)
maargoed, eerst de instellingen:
Asus WL-500W
WPA-Auto-Personal AES+TKIP (het nieuwe WPA2-PSK die WPA1 en WPA2 accepteerd)
Ik heb zelf 2 apperaten die geen WPA2 ondersteunen maar enkel WPA, maar ik wil wel t liefst het meeste WPA2 hebben vandaar de instellingen.
Volgens oleg zou deze auto instelling nu ervoor zorgen dat je WPA1 en WPA2 hebt.
poging 1: alleen AES
Windows xp laptop met WPA1 geeft aan dat het netwerk een beveiligings certificaat gebruikt dat niet aanwezig is op windows:confused:
poging 2: AES + TKIP
Windows 98 laptop met WPA1 geeft aan dat hij een WPA1 + AES netwerk vind, echter kan hij geen autorisation krijgen (zie status & log -> wireless in de webadmin). dus in simpele taal: het AP laat geen WPA1 toe maar doet zich wel voor als een WPA1 netwerk...
poging 3: TKIP
windows 98 laptop vind hem niet eens
windows xp zegt weer een beveiligings certificaat.
Ik besloot toen om eens andere apperaten die WEL WPA2 ondersteunen te testen door ze in te stellen op WPA1:
Nintendo Wii: kan geen verbinding krijgen, geen netwerk beschikbaar
HTC TyTN II: deze sprong automatisch weer terug op WPA2
Netwerk speler: kan geen verbinding maken
Netwerk radio: kan geen verbinding maken.
jup, dus wat moet ik nog meer bewijzen dat ik geen onzin vertel:confused:
Wil iemand anders dit probleem voor mij bevestigen, voel ik me wat minder alleen:p
iedereen die firmware 1.9.2.7-9 heeft moet ff blijven lezen:p
Ik heb sinds kort deze firmware geinstalleerd, voornamelijk omdat oleg nu wel een fatsoenlijke ftp server heeft ingebouwd, die nog werkt ook nog:D
Maar steeds stuit ik tegen een bepaald probleem aan: het draadloze gedeelte.
let wel even op: oleg wil het probleem niet erkennen en vind mij maar een beetje zeuren (volgens mij:p)
maargoed, eerst de instellingen:
Asus WL-500W
WPA-Auto-Personal AES+TKIP (het nieuwe WPA2-PSK die WPA1 en WPA2 accepteerd)
Ik heb zelf 2 apperaten die geen WPA2 ondersteunen maar enkel WPA, maar ik wil wel t liefst het meeste WPA2 hebben vandaar de instellingen.
Volgens oleg zou deze auto instelling nu ervoor zorgen dat je WPA1 en WPA2 hebt.
poging 1: alleen AES
Windows xp laptop met WPA1 geeft aan dat het netwerk een beveiligings certificaat gebruikt dat niet aanwezig is op windows:confused:
poging 2: AES + TKIP
Windows 98 laptop met WPA1 geeft aan dat hij een WPA1 + AES netwerk vind, echter kan hij geen autorisation krijgen (zie status & log -> wireless in de webadmin). dus in simpele taal: het AP laat geen WPA1 toe maar doet zich wel voor als een WPA1 netwerk...
poging 3: TKIP
windows 98 laptop vind hem niet eens
windows xp zegt weer een beveiligings certificaat.
Ik besloot toen om eens andere apperaten die WEL WPA2 ondersteunen te testen door ze in te stellen op WPA1:
Nintendo Wii: kan geen verbinding krijgen, geen netwerk beschikbaar
HTC TyTN II: deze sprong automatisch weer terug op WPA2
Netwerk speler: kan geen verbinding maken
Netwerk radio: kan geen verbinding maken.
jup, dus wat moet ik nog meer bewijzen dat ik geen onzin vertel:confused:
Wil iemand anders dit probleem voor mij bevestigen, voel ik me wat minder alleen:p