PDA

Bekijk de volledige versie : draadloos internet probleem

wpte
28-03-2008, 11:46
Hallo,

iedereen die firmware 1.9.2.7-9 heeft moet ff blijven lezen:p
Ik heb sinds kort deze firmware geinstalleerd, voornamelijk omdat oleg nu wel een fatsoenlijke ftp server heeft ingebouwd, die nog werkt ook nog:D
Maar steeds stuit ik tegen een bepaald probleem aan: het draadloze gedeelte.

let wel even op: oleg wil het probleem niet erkennen en vind mij maar een beetje zeuren (volgens mij:p)

maargoed, eerst de instellingen:

Asus WL-500W
WPA-Auto-Personal AES+TKIP (het nieuwe WPA2-PSK die WPA1 en WPA2 accepteerd)

Ik heb zelf 2 apperaten die geen WPA2 ondersteunen maar enkel WPA, maar ik wil wel t liefst het meeste WPA2 hebben vandaar de instellingen.
Volgens oleg zou deze auto instelling nu ervoor zorgen dat je WPA1 en WPA2 hebt.

poging 1: alleen AES
Windows xp laptop met WPA1 geeft aan dat het netwerk een beveiligings certificaat gebruikt dat niet aanwezig is op windows:confused:

poging 2: AES + TKIP
Windows 98 laptop met WPA1 geeft aan dat hij een WPA1 + AES netwerk vind, echter kan hij geen autorisation krijgen (zie status & log -> wireless in de webadmin). dus in simpele taal: het AP laat geen WPA1 toe maar doet zich wel voor als een WPA1 netwerk...

poging 3: TKIP
windows 98 laptop vind hem niet eens
windows xp zegt weer een beveiligings certificaat.

Ik besloot toen om eens andere apperaten die WEL WPA2 ondersteunen te testen door ze in te stellen op WPA1:
Nintendo Wii: kan geen verbinding krijgen, geen netwerk beschikbaar
HTC TyTN II: deze sprong automatisch weer terug op WPA2
Netwerk speler: kan geen verbinding maken
Netwerk radio: kan geen verbinding maken.

jup, dus wat moet ik nog meer bewijzen dat ik geen onzin vertel:confused:
Wil iemand anders dit probleem voor mij bevestigen, voel ik me wat minder alleen:p

DrChair
29-03-2008, 21:14
Ik kan het helaas niet bevestigen...

Naar aanleiding van deze post, heb ik mijn WL500gP ook op WPA-Auto-Personal gezet, met TKIP+AES.

Laptop1: server2003 met een sitecom wireless kaartje : Draait nog steeds lekker in WPA-PSK TKIP. (moet dit kaartje wel configureren met de sitecom tool ipv de windows zeroconfig, maar dat was voorheen ook zo)
(andere opties heb ik nog niet getest)

Laptop2: XP met Intel(R) PRO/Wireless 3945ABG. in eerste instantie zat deze te zeuren over certificaten. Echter na installatie van KB893357-v2, kan ik op deze laptop verbinding maken via WPA-PSK TKIP, WPA-PSK AES, WPA2-PSK TKIP en WPA2-PSK AES (dus alle WPA varianten)

Kortom, de nieuwste Oleg firmware is prima, mits je maar de juiste configuratie-tool gebruikt voor het kaartje.

wpte
30-03-2008, 03:18
hmm... vreemd hoor...
misschien is het de wireless N wel. er waren een paar nieuwe modulatie opties ofzo... of hoe heet dat :p
ik heb nooit wireless N getest, maar je hebt verschillende opties omdat er problemen waren met intel wifi kaartjes...
ik ga dat dan nog eens proberen :)
toch werkt de auto niet helemaal t zelfde als wpa2-psk...
iemand met een wl-500w die het nog wil testen?
ik post wel als ik een oplossing heb.
bovendien... ik heb nog een stel andere bugs gevonden, terwijl de test 2 maanden lang goed heeft gewerkt (volgens oleg)
maar nog steeds beter dan de asus :)

wpte
30-03-2008, 14:18
Ok, als ik regulation mode op "off" zet lukt het met de wii wel:)
(heb ik in WPA+AES staan op dit moment).
Ik heb de router op WPA-Auto-Personal AES+TKIP staan:)
de rest moet ik nog even testen;)

wpte
23-05-2008, 10:07
removed spam..

spam iemand?:rolleyes:

Antiloop
26-06-2008, 12:27
spam iemand?:rolleyes:

graag report post button gebruiken, spam wordt actief verwijderd.. het is alleen zo veel elke keer dus moeilijk bij te houden :(:(:(:(