PDA

Bekijk de volledige versie : WL-500g en netwerkschijf

Remco
06-01-2008, 23:29
Hallo allemaal,
ik heb sinds kort een netwerkschijf (iomega 320 Gb Ethernet) die ik aan mijn router (wl-500g) wil hangen.
Nou wil ik deze schijf een drive letter geven zodat ik de schijf overal kan benaderen.
Ook wil ik een verbinding van buitenaf kunnen maken zodat ik op elke computer waar dan ook kan inloggen op deze schijf en bestanden kan overzetten.
Maar nergens kan ik een duidelijke (nederlandse) beschrijving vinden hoe ik zoiets moet doen.
Ik heb op de router de originele firmware staan en verder gebruik ik m'n USB poort om een printer aan te sturen (dit moet ook zo blijven!).
Verder werk ik met Windows XP.
Is er hier iemand die mij kan helpen?

Alvast bedankt,
Groetjes Remco

raas
08-01-2008, 11:51
Hoi,

1) als het een netwerkschijf is, dan kun je die toch direct vanuit je pc (via eventueel megeleverde iomega software, of ftp) benaderen? Het is toch niet zo dat dat via de asus moet lopen?

2) Of wil je die schijf via usb (als dat op de iomega schijf zit) op de asus aansluiten en dan zorgen dat het een netwerk schijf voor je pc wordt,

3) Of wil de die schijf via ethernet aan je asus aansluiten en zorgen dat je asus er mee kan werken.

in geval van 1) dien je op je modem de nodige poorten open te zetten en te forwarden naar de iomega zodat deze ook vanaf het internet te zien is zodat je er 'overval' bij kunt

in geval van 2) kun je de schijf via usb op de asus aansluiten en kun m.b.v. de standaard firmware de schijf zichtbaar maken voor je pc('s)

in geval van 3) zul je een andere firmware (bv. oleg) moeten installeren waarmee je ook weer schijven niet direct (lees: via usb) aangesloten op de asus kunt 'mounten' zodat je asus van die schijf gebruik kan maken..

Meerdere mogelijkheden dus, ik hoop dat dit e.e.a. duidelijk maakt.

zeilboot
08-01-2008, 20:19
Mocht je de ethernet disk via usb willen aansluiten weet ik niet of dit gaat werken.
Ik heb op het forum een post gelezen waarin iemand problemen had met een hddbehuizing met meerdere aansluitingen.
Of is hier een workaround voor?

raas
08-01-2008, 21:57
1 van mijn behuizingen heeft 1 usb aansluiting en 2 fire-wire aansluitingen.
werkt prima op de asus.
echter, aan 2 apparaten tegelijk hangen (usb -> asus, firewire -> pc) werkt niet, degene die 'm als eerste heeft, die krijgt toegang, de andere dan niet meer.
In geval van netwerk-harde schijf weet ik het niet, zal denk ik veel aan de chipset van de behuizing liggen.