PDA

Bekijk de volledige versie : HOW TO install mailserver met Oleg's firmware

nkamp
21-12-2007, 22:44
Hallo,

Ik hoop dat iemand mij wat licht in de duisternis kan brengen. Ik heb een Asus WL500g router. Nu leek het mij leuk/interesant om er een mailserver op te installeren. De router draait toch al dag en nacht. Maar hoe doe je dat? Ik ben redelijk nieuw mbt deze materie....
Aangezien er verschillend gereageerd wordt, vraag ik mij in eerste instantie af, is het mogelijk om een mailserver op een stick of HDD (x gb) te installeren? Zo ja, wat zijn dan de problemen en/of de gevaren? Is de kans groot dat je snel op de "blacklist" komt vanwege dat je (snel) een spambron wordt?

Ik zie dat xmail wel op OpenWRT toegepast wordt. Kun je het dan ook zonder problemen op Oleg's firmware toepassen of (moet) is het beter dat je dan OpenWrt eerst installeert?

Alvast bedankt,

Nico

SeverusSneep
22-12-2007, 19:09
Ten eerste zul je gegarandeerd problemen krijgen met het versturen van mail, via SMTP, pop zou geen probleem zijn. SMTP (port 25) wordt door bijna alle ISP's geblokkeerd. Alleen met bepaalde handelingen kun je dit voorkomen (authenticatie naar ISP etc)

nkamp
23-12-2007, 16:23
Begrijp ik het nu goed dat als je een mailserver zou willen installeren ALTIJD op problemen stuit? Niet alleen in dit geval bij de Asus router maar ook bij een b.v. windows 2003 mail server? Wat is dat xmail dan? (Die tutorial die bij OpenWrt genoemd staat). Ik moet misschien nu eerst eens wat onderzoek gaan verrichten maar ik dacht dat een mailserver installeren -zonder al te grote problemen- mogelijk is. Maar schijnbaar toch niet want ik heb de vraag ook bij Macsat op het forum gezet maar ik krijg geen reacties. Misschien geeft dat ook al iets aan.

Bedankt en Prettige dagen,

Nico van de Kamp

SeverusSneep
23-12-2007, 16:40
Begrijp ik het nu goed dat als je een mailserver zou willen installeren ALTIJD op problemen stuit? Niet alleen in dit geval bij de Asus router maar ook bij een b.v. windows 2003 mail server? Wat is dat xmail dan? (Die tutorial die bij OpenWrt genoemd staat). Ik moet misschien nu eerst eens wat onderzoek gaan verrichten maar ik dacht dat een mailserver installeren -zonder al te grote problemen- mogelijk is. Maar schijnbaar toch niet want ik heb de vraag ook bij Macsat op het forum gezet maar ik krijg geen reacties. Misschien geeft dat ook al iets aan.

Bedankt en Prettige dagen,

Nico van de Kamp

Wat ik bedoel is dat je ISP (bijvoorbeeld @home/UPC/etc) de poot 25 gewoon blokkeerd. Dit tervoorkoming van spamservers, het is mogelijk om via bijvoorbeeld postfix jezelf te verriferen alszijnde een vertrouwde user, maar hoe dit met Xmail gaat weet ik niet zo 1-2-3.

linkjes:
http://xmailforum.homelinux.net/index.php?showtopic=2213
of anders

http://www.google.nl/search?hl=nl&q=xmail+Authentication+isp&meta=

Succes en laat even weten of het is gelukt..PM is welkom