PDA

View Full Version : WL500g en Kabel

WackoJacko013
27-07-2007, 17:10
He luitjes,

Kan iemand mij helpen. Hiervoor had ik een ADSL verbinding en had ik na de modem de WL500g zitten. Dit werkte prima samen.
Nu ben ik overgegaan op een Kabelaansluiting en als ik nu de WL500g er weer tussen zet, werkt de verbinding dus niet meer.
Bij netwerkverbinding staat dat ik niet tot nauwelijks verbinding heb.
Als ik probeer op de Router in te loggen lukt het niet, omdat explorer geen verbinding kan maken.
Hoe kan ik nou toch de instellingen veranderen, zodat het weer gaat werken.

Mzzl Jacco

Antiloop
27-07-2007, 19:56
He luitjes,

Kan iemand mij helpen. Hiervoor had ik een ADSL verbinding en had ik na de modem de WL500g zitten. Dit werkte prima samen.
Nu ben ik overgegaan op een Kabelaansluiting en als ik nu de WL500g er weer tussen zet, werkt de verbinding dus niet meer.
Bij netwerkverbinding staat dat ik niet tot nauwelijks verbinding heb.
Als ik probeer op de Router in te loggen lukt het niet, omdat explorer geen verbinding kan maken.
Hoe kan ik nou toch de instellingen veranderen, zodat het weer gaat werken.

Mzzl Jacco

meer info? :)

renek
28-07-2007, 08:38
na het plaatsen van de wl500 het kabelmodem even
uitzetten en weer aanzetten zodat het mac adres
juist word ingesteld

het is ook mogelijk om het mac adres van de aangesloten pc
waarvan de verbinding wel werkt in de wl500 in te stellen

pc mac adres vinden in windows start/uitvoeren/cmd/ipconfig

hoop dat dit werkt

groetjes rene

WackoJacko013
29-07-2007, 01:25
Het uitzetten van de kabelmodem heb ik al geprobeerd, maar heeft niet het gewenste resultaat.

Over het MAC adres, de pc die ik er op wil aansluiten is dezelfde als hiervoor, dus het mac adres is niet veranderd. En het probleem is dat geen enkele andere PC verbinding kan krijgen. hij komt iedere keer weer met de melding dat ik geen verbinding heb en dan kan ik dus ook niet in de setup komen om alles juist in te stellen.

renek
29-07-2007, 08:20
toch wel geprobeert om verbinding te maken met de pc firewall uit
en toch ook via een kabel ipv draadloos

staat de pc netwerkverbinding wel op dhcp ipv vaste ip instelling
via start/configuratiescherm/netwerkverbindingen/eigenschapen van verbinding
/dan tcp-ip/hier weer eigenschapen

wat voor ip adres krijg je bij opvragen in ipconfig
is dit wel in de range van de router (192.168.1.1 default)

kan je de router pingen via start/uitvoeren/cmd/ping 192.168.1.1

weer even proberen

groetjes rene

mikeo
13-08-2007, 16:45
Het uitzetten van de kabelmodem heb ik al geprobeerd, maar heeft niet het gewenste resultaat.

Over het MAC adres, de pc die ik er op wil aansluiten is dezelfde als hiervoor, dus het mac adres is niet veranderd. En het probleem is dat geen enkele andere PC verbinding kan krijgen. hij komt iedere keer weer met de melding dat ik geen verbinding heb en dan kan ik dus ook niet in de setup komen om alles juist in te stellen.

Het zet je het kabelmodem uit ? Je dient de stekker uit het stopcontact te halen +/- 30 seconden wachten en dan stekker er weer in. Nu meld je kabelmodem het MAC adres van je Router aan bij de kabel. Sommige kabelmodems hebben ook een aan/uit knop maar dat werkt niet.

Dus het beste kun je deze stappen uitvoeren.

1. PC uitzetten.
2. Stekker van je router uit stopcontact halen.
3. Stekker van het kabelmodem uit stopcontact halen en 30 seconden wachten.
4. Stekker van het kabelmodem er weer indoen en wachten tot het modem helemaal klaar en actief is.
5. Stekker van je router weer in het stopcontact steken.
6. PC weer aanzetten.

Werkt het dan nog niet dan zou ik even de router resetten. Even 5 tot 10 seconden lang het kleine grijze knopje achterop indrukken. Lampje lichten op als je gelukt is. Pag 92 van het boekje.

Ik lees namelijk nergens dat je dit gedaan hebt. Waarschijnlijk heeft deze dus nog de instellingen van ADSL en daarom werkt het niet. Een reset zou dit oplossen.